8.02.2014

Kendinizi Nasıl Bilirsiniz?




   Bu yazının amacı "Kendimi nasıl bilirim?" sorusunu okuyucuya sordurtabilmek 
ve 
hayatın farkındalıklar üzerine kurulu olduğunu düşündürtmek.

Ayrıca kendi adıma bulduğum yöntemi; 
bir kolaj çalışmasını da paylaşmış olacağım..


Yaş 7
Okula gidiyorum..
Eve geliyorum..
Ders yapıyorum..
Uyuyorum.

Yaş 17
Sınava hazırlık..
Acaba kazanabilecek miyim?
100 soru daha çözmeliyim..

Yaş 24
Üniversite bitti, n'apıcam ki ben şimdi?
Çalışmalıyım ama nerede? 
Dayıcım neredesin?

Yaş 37
Kariyer kariyer kariyer!
Daha iyi olmalıyım.
Akşam ne yiyeceğiz?
Çocuk?
.
.
.
Yaş 58
İşte şimdi hazırım!

Peki neye?
Kendini tanımak, önemli hissetmek için mi?
Kendini düşünmediğin için büyük şeyler bekliyorsun hayattan,
"ruhunu mutlu edebilmek"
 gerçekten de o kadar güç değil.

1. Ben bu yazıda ruhu ve kişiliğinizi besleme reçetesini vermeyeceğim;
ancak farkına vardırtmaya çalışacağım yolun yararını görmenizi de isterim.
Kısacası bu reçeteyi kendinize siz çıkaracaksınız;
çünkü size bir kür sunabilecek, sizi sizden daha iyi tanıması gereken birisi yoktur,
olmamalı da.

2. Bağlı olmalı bağımlı değil!
Elbette sosyalleşmek bir ihtiyaç ama birilerine bağımlı olmak değil.
Dikkat edin keyifli dinlenme yerlerinde, 
restoranlarda yalnız oturan çok az  kişi görürsünüz.

Sadece sevdiklerinizle değil, tek başınıza da vakit geçirin.
En sevdiğiniz yere gidin ve kendinizi dinleyin.
Eminim huzur duyacaksınız.

3.Başkası olma kendin ol; böyle çok daha güzelsin!
Ah Sezen, yine ne güzel demişsin.
(Olduğundan farklı görünmeye çalışan kişiler için)
Farklı görünme çabanı, kişi analizini kolaylıkla yapabilen kişiler tarafından anlaşıldığı zaman 
olabileceğinden çok daha küçük duruma düşmüş olursun.
Hem ne gerek var ki..
Sen böyle daha özelsin.

Buna gerek duymanın sebebi 
kendini tanımaman,
sevmemen, 
ve önemsememen.

Oysa hayatında sadece "sen" varsın.
Bunu unutma.

4. Her zaman etkili olan o güçlü duruş için kendini bilmen gerek;
gerçek düşüncelerini savunabilmek ama bir çok görüşe de açık olabilmek..
Yürüdüğünüz yolda sizi tutmaya çalışanlar olabilir;
karşı duruş sergileyebilir..
Kendinizi tanımayı o ana bırakmayın.

5. Lütfen kendinizi tanıyın ve kişiliğinize uygun seçimler yapın.
İş, arkadaş, aşk..
Hayatta en keyifli mutluluklardan biri "keşke" diyecek bir şey anımsamamak.

6. Kendinize küçük sürprizler yapın.
Sizi tasvir edeceğini düşündüğünüz bir karışım yapabilirsiniz.
Bir kokteyl, meyve salatası, yemek..
Bir resim veya melodi..
Ama bunun sizi neden ifade ettiğini ya da sevdiğinizi de düşünün. 
Rengi, tadı, verdiği his neye benziyor?

-Kendimi dinlediğimde benim içimden gelenler-
Benim yaptığım yukarıdaki çalışma da dergilerden toparlayıp yapıştırdığım, 
beni ve geçen yaz tatilimi yansıtan bir kolaj çalışması..
Bir yanım rengarenk, diğer yanım nostaljik.
Üzerlerine küçük küçük notlar da almadım değil..
Tatil benim için;
umut dolu farklı bir pencereden bakmak, özgürlük, huzur, lezzet, sanat, 
bordo kaplı defter 
ve daha fazlası..
Eklediğim, seçtiğim, yaptığım her bir noktanın bende bir anlamı var.
Ve bana özel.

Umarım herkes kendine vakit ayırabilir ve daha güçlü bir hayat yaşar..
Düşüncelerimle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

Sevgi ile..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder