30.05.2016

Yaşayan Zenginlikler

Yaşayan zenginlikler
Ekim 2014
Bir mahalle arasında yürüyorum. 7-8 yaşlarında 2 çocuk konuşuyorlar.
-Ben bakkala gidiyorum.
-Hadi ya, paran var mı? diyor öteki ama aslında beraber harcayabilir miyiz der gibi.
-75 var bende. Ablam verdi.
75 tl mi demek istiyor diye düşünüyorum ama bir çocuk için o para fazla değil mi ki?
-25 daha bulursam 1 tl olacak.
Ötekinin yüzü düşüyor, tamam diyor, tam arkasını dönerken aralarına atılıyorum.
-Çocuklar alın bu sizin için.
Beni tanımadıkları için öyle bakakalıyorlar ama en güzeli
-"Yok abla gerek yok"u duyuyorum.
Zorla parayı sıkıştırabiliyorum ellerine.
Öyle bir gülümsüyorlar ki bana, onlar için unutulmaz oluyorum belli ve böyle içten gözleri ile zengin ediyorlar beni.
Zengin olmak değil, zengin yaşayabilmek önemli olan. 
Ve en güzeli de böyle hissetmek için paraya ihtiyacınız yok çoğu zaman. Bazen bir sohbet, bazen bir gülümseme karşınızdaki kişinin hayata bakışını değiştirebilir. 
Birgün taksiye bindim ama 15 tl'lik mesafe. Normalde taksi şoförlerinin yakın mesafeye gideceklerini öğrendiklerinde nasıl tepki verecekleri belli olmadığından utana sıkıla "yakın mesafe amcacım" diyorum "ama bak bereketlidir param." "Olur mu kızım işimiz bu" deyip başlıyoruz sohbete. Annen, babam, sen ne iş yapıyorsun derken muhabbetin sonu hemşehriliğimize çıkıyor. Eskilerden konuşuyoruz.. Çocuklarını anlatıyor.
Amca en sonunda havalimanı kartını gösterip "Bak kızım ben bu havalimanının durak taksisiyim. Buraya yolun düşerse gel bir çayımızı iç, yemeğimizi ye kızım." diyor. Bu babacan samimiyetine karşılık olarak teşekkür ediyorum. Gideceğimiz yere ulaştığımızda ise parayı uzatıyorum. "Ya kızım hemşerilerden para alınır mı Allah Allah.." diyor. Yok amca, olmaz nolur alın vallahi mahcup olurum derken zoraki alıyor parayı. Kazasız, belasız yolculuklar diye diye ayrılıyoruz.
Belki de onun yaptığı onun adına çok ufak ve sıradan bir jestti ama şu 10-15 dakikalık sohbet beni hayata tekrar inandırmaya ve ülkemizin güzel insanlarını hatırlatmaya yetti.
"Veresiye İyilikler" adlı yazımda paylaştığım karşılıksız iyilik gibi, birisinin hayatında ölümsüz olmak çok kolay. Hiç tanımadığınız insanların hayatlarına dokunup onlar için unutulmaz, çocukları için örnek olmak kadar mutluluk, zenginlik ve gelecek verici bir şey olamaz!
Tıpkı izlediğim videoda yaşanan bir an gibi:
"Tek bir davranış sonsuz bir dalga oluşturur.. Size geri dönecek bir dalga."
Şu hayatta en azından iyiliklerimizi veresiye yazdırmayalım demiştim bir zaman..
Zengin olmak değil, zengin yaşayabilmek önemli olan.
Hayatınızı renklendirmeniz dileği 
ve 
doyasıya sevgi ile..
Cansen Yelesen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder